Franchising

What is Franchising
The franchise is a form of collaboration between a company (franchisor) and one or more entrepreneurs  (affiliates or franchisees), legally and economically independent of each other, who enter into a separate contract.

Why Franchise
• It reduces the risk of failure because the business has already been tested by the franchisor
• The franchisee is required to put up less initial capital than necessary to open as an independent operator 

 • The support of the franchisor and the transfer of know-how allow you to start the undertaking with more confidence and more quickly arriving at the point of making a return on your investment 

• You benefit from advertising on a national and international scale already initiated by the franchisor
• The franchisee uses a well known brand and sell products already tested on the market 


Franchising "The Milk Bar"
What we offer:
- The franchise agreement valid for three years, with the option to renew
- Assistance in the restructuring of the premises, including furniture and lighting
- Assistance in setting up commercial and fiscal management stratgeies
- Support and assistance for the duration of the contract
- International level of publicity and access to the network of our customers
- Catalog updated with our continued presence in major trade fairs
- Delivery of goods ordered to your shop or warehouse

Requirements for Franchising "The Milk Bar":
Having identified a suitable commercial space, ideally located in the historic center, a city with a minimum population of 20.000. The store size needs a minimum of 40 square meters, plus storage.

- References on bank capital needed to open a point of sale.

The average overall cost of opening a  Milk Bar varies from 80.000 to 100.000 Euros depending on the dimensions of the commercial space. The costs cover: construction to adapt your space to our layoutfurnishings, lighting, initial stock of goods and funds needed for the first 6 / 8 months to stay afloat.

 

 

[it]Cosa è il Franchising 

ll franchising è una forma di collaborazione fra un'impresa (affiliante o franchisor) e uno o più imprenditori (affiliati o franchisee), giuridicamente ed economicamente indipendenti l’uno dall’altro, che stipulano un apposito contratto.

Perchè il Franchising

  • Si riduce il rischio di fallimento perché la formula commerciale è già stata testata dal franchisor.
  • Al franchisee è richiesto un minor capitale iniziale rispetto a quello necessario a un operatore indipendente per aprire un'analoga attivita’.
  • Il supporto del franchisor e il trasferimento del know how permettono di avviare l’attività con maggior sicurezza arrivando più in fretta al punto di ritorno dell’investimento.
  • Si può beneficiare di attività di promozione e pubblicità su scala internazionale e locale con costi sostenuti per la maggior parte dal franchisor.
  • Il franchisee utilizza un marchio conosciuto e commercializza prodotti già testati sul mercato.

Franchising "The Milk Bar"

Cosa offriamo:

- Contratto di franchising di tre anni, rinnovabile.

- Assistenza nella fase di ristrutturazione dei locali, inclusi arredi e luci.

- Assistenza nell’impostazione della gestione commerciale e fiscale.

- Assistenza continuativa a distanza per tutta la durata del contratto.

- Pubblicità su scala internazionale e accesso alla rete dei nostri clienti.

- Catalogo aggiornato grazie alla nostra continua presenza nelle maggiori fiere mondiali del settore.

- Consegna della merce ordinata c/o Vostro negozio o magazzino.

 

Requisiti per il Franchising di "The Milk Bar":

Avere individuato uno spazio commerciale idoneo, preferibilmente situato nel centro storico; città con bacino di utenza minimo di 20,000 abitanti.

Le dimensioni del punto vendita possono variare partendo da un minimo di 40mq, più magazzino.

Referenze bancarie sui capitali necessari per l'apertua e l'avviamento del punto vendita.


Il costo medio complessivo dell'aperatura di un Milk Bar varia da 80,000 a 110,000 Euro a seconda delle dimensioni dello spazio commerciale. Il costo comprende: lavori di adattamento al nostro layout, arredi, luci, stock iniziale di merce e fondi  necessari per i primi 6/8 mesi di avviamento.